De-a lungul ultimelor luni/ultimilor ani, am fost bombardați cu o groază de reclame idioate, unele au dispărut (gen LC Waikiki), și-au dat seama că au făcut o tâmpenie, s-au retras în liniște și asta a fost, alții continuă să lanseze reclamă proastă după reclamă proastă.

Aici consider că îi putem avea la loc de frunte pe Jumbo și ultima lor reclamă. În afara faptului că versurile sunt pilaf, cred că dacă rugam un copil de grădiniță să-mi trântească 3 versuri ieșea o poezie mult mai frumoasă, mă uit la jocul actoricesc și mă întreb: Cât de disperat să fii, tu călan bătrân, păr alb, clar trecut de multe tinereți și tu femeie, câtă materie cenușie poți deține încât să te îmbraci ca o școlăriță, deși clar ai terminat școala acum câteva decenii, și să ai un joc actoricesc așa prost?

Și pentru că literatura a fost punctul meu forte în generală și apoi la liceu, să purcedem împreună la o analiză a versurilor, să vedem ce a vrut să zică eul liric, sau mai bine zis acel departament de marketing care toacă banii aiurea.

  • „Școala-mi umple inima” – dragă doamnă si domnule școlar, din prima consider că la jocul actoricesc clar intrați în clasa întâi, însă, să reluam… Școala nu umple inima nimănui, în special în septembrie. Îmi amintesc când eram eu la școală și apărea luna septembrie la orizont, deja simțeam mirosul rece al școlii cum îmi suflă în sfântul cur, instant îmi dădeam seama că zilele în care mă jucam toată ziua se duc, o să vin încărcat ca un măgar cu teme, și s-a dus voia bună și dispoziția. Singurul lucru pentru care mă bucuram că vine școala, era că mă văd cu colegii, altfel, din partea mea putea să ardă că aș fi stins-o cu un pahar cu apă.
  • „Jumbo e in mintea mea” – Jumbo este in mintea ta… da într-adevăr Jumbo este în mintea tuturor copiilor, doar că nu pentru școală, ci pentru jucării. Acest Ikea al jucăriilor te omoară de viu, intri pentru 3 chestii iar dacă ai un copil ieși cu 20 de chestii și cu un bon că poți tracta mașina cu el, așa gros și lung este.
  • „Fug întâi să o găsesc” – acum începe să devină amuzant, încep să alerge pe loc, bai Jumbo, măcar trebuia să le iei o bandă de alergare. Amuzant ce va găsi el, dar ideea este alta, de ce ai fugi? Înțeleg că Jumbo este un magazin de sine stătător, nu e un magazin nomad să zici că într-o oră fuge în alt oraș.
  • „Punga Jumbo pe care-o iubesc” – trec peste faptul că rima în acest loc și-a dat duhul și a plecat în vacanță, însă, pungile, din ultimele aventuri în Jumbo sunt chiar la ieșire, deci revin, nu înțeleg de ce aș fugi prin tot magazinul pentru o pungă pe care o găsesc la ieșire. Și-a schimbat punga utilitatea? A fost cotată la bursă și acum noua jucărie corporatistă este punga?
  • „Prețurile sunt retro” – conform dex, aici ați dat cu bâta în gard. Din ce înțeleg eu, conform dex, este că prețurile voastre sunt în trecut sau imită un stil vechi. Oare se aplică și la produsele din magazin? Alo! Fetele de la marketing, vă rog, concediați-l pe acest Eminescu care vă scrie versurile.
  • „Pentru asta îți mulțumesc Jumbo” – cred că aici este momentul când îmi sângerează urechile cel mai mult. Pe lângă faptul că rima a plecat de mult de pe plaiurile mioritice, scena de final este de-a dreptul macabră. Cei doi indivizi, își împreunează mâinile de parcă se pregătesc să mulțumească nu unui magazin, ci unei divinități, lucru ce nu e treaba mea să îl comentez, dar la versurile acestea nici Sf. Jumbo nu își întoarce ochii către voi păcătoșilor! De asemenea, ce motive am de mulțumire? Îmi pune Jumbo lucruri în plasă și mă lasă să plec cu ele fără să plătesc? Din ce îmi amintesc le plătesc, compania face profit și cam acesta este mersul lucrurilor.

În consecință, consider că reclama aceasta este ori făcută pe un buget extraordinar de mic, și nu au putut angaja decât femeia de serviciu să le facă rimele, ori departamentul de marketing papă bani aiurea, motiv pentru care dacă aș avea titulatura de Director, i-aș scutura un pic pe cei de acolo, și le-aș pune în vedere niște preavize dacă nu îmbunătățesc situația.

By admin

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *